Информация

Облагане на доходите от туристически имоти

Доходите от туристически имоти се облагат по същия начин както всеки допълнителен доход – началото на всяка година се подава декларация в НАП за предходната. Имате право да приспаднете 10% общи разходи от Вашите приходи, след което от разликата да заплатите 10% данък. Това е в случай, че сте получили приходите от имота като физическо лице. Ако сте юридическо лице, имате право освен 10% общ разход да приспаднете и сумата, която заплащате на фирма занимаваща се с управлението на апартамента, разбира се, ако ползвате услугите на такава. По ваше желание бихте могли да подавате декларация и да плащате данък на тримесечие.

Декларация може да изтеглите от тук: http://nap.bg/page?sId236fsL=30&sId236dsA=2016&id=384&textMode=0

Узаконояване на туристически имот:

Към днешна дата няма ясен закон регулиращ този вид имоти, процедурата по узаконяване е неясна и съществуващите закони си противоречат един на друг. Това е и една от причините да основем тази асоциация, желанието ни да има ясни и работещи правила и процедури. Надяваме се в най-скоро време трудът ни да даде резултат и да можете да получите повече информация тук.

Стандарти:

1. Гостоприемство

a. Първото впечатление на един гост е предварителният разговор с неговия домакин, а за тези без страх от летене най-стресиращата част от пътуването е стигането до финалната дестинация. Добрият домакин изпраща подробни инструкции за намиране на туристическия имот, както и препоръки за градски транспорт, използване на таксиметрови услуги или близък паркинг. Не забравяйте, че гостите ви най-вероятно не могат да четат кирилица.

б. Посрещнете гостите си в уречения час с усмивка. Разведете ги из апартамента, покажете им как работят уредите, как се пуска парното и пералнята и не забравяйте да им покажете къде е написана паролата за интернета (ако не е написана – напишете я някъде). Ако използвате метод за самонастаняване бъдете на линия за въпроси постоянно и се уверете, че при необходимост винаги има кой да отиде до имота.

в. Бъдете постоянно на разположение (онлайн), питайте гостите какво искат да видят и какво да правят по време на престоя и давайте препоръки според вкуса и интересите им. При по-дълъг престой пишете на гостите от време на време да се уверите, че са добре и нямат нужда от нищо.

2. Чистота

a. ВИНАГИ подготвяйте чисто спално бельо и кърпи за гостите!

б. Уверете се, че санитарните помещения и всичко в тях е перфектно изчистено. Осигурявайте сапун, шампоан, душ гел и достатъчно тоалетна хартия.

в. Не забравайте да почистите уредите в кухнята и да се уверите, че всички чаши, чинии и прибори са добре измити – понякога гостите само ги изплакват.

г. Изхвърляйте боклука от всички кошчета, независимо дали са пълни или не

д. Прахосмукачка и парцал – верни другари в почистването.

е. Уверете се, че около леглото, по диваните и в санитарните помещения няма и следа от предни гости, особено от косите им.

3. Оборудване

a. Задължително: Интернет!, Пожарогасител, аптечка и детектор за дим

б. Почти задължително: ютия и дъска за гладене, сешоар, закачалки, огледало, телевизор, кафе машина, чайник, прахосмукачка, посуда и пособия за готвене

в. Препоръчително: пералня, климатик

4. Температура: уверете се, че в апартамента има необходимите пособия да се поддържа нормална стайна температура независимо от сезона. Не разчитайте напълно на Топлофикация.

5. Отношение: колкото и перфектен да е имотът ви, отношението към гостите е най-важно. Накарайте ги да се чувстват у дома си и им покажете най-добрата страна на България!